Sportmaaltijden conditie

Sportmaaltijden conditie

Ongeacht het sportdoel die jij voor ogen hebt is de juiste voeding essentieel om dit doel te bereiken. Dus ook voor duursport/ conditie opbouwen! Wij hebben het perfecte menu voor je samengesteld zodat je jouw uithoudingsvermogen maximaal op de proef kunt stellen.

Tonen als Foto-tabel Lijst

15 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

15 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Ongeacht het sportdoel die jij voor ogen hebt is de juiste voeding essentieel om dit doel te bereiken. Dus ook voor duursport/ conditie opbouwen! Wij hebben het perfecte menu voor je samengesteld zodat je jouw uithoudingsvermogen maximaal op de proef kunt stellen.

Probeer ze vandaag nog!

Duursport en voeding

Met duursport of conditietraining wordt bedoeld dat er langdurig achtereen wordt gesport. Denk aan wielrennen, langere afstanden hardlopen, roeien, zwemmen of schaatsen.

Net zoals bij krachttraining heeft voeding een enorme impact op je prestaties als duursporter. Een duursporter traint vaak een langere tijd op een gematigde intensiteit. Het is dan belangrijk dat je lichaam voldoende energie, voedingsstoffen en vocht heeft. Zorg daarom dat je basisvoeding in orde is. Dit betekent dat je gebalanceerd eet, veel varieert en de juiste voedingsmiddelen kiest zoals: groente, fruit, olie, zuivel, vlees, vis, eieren, peulvruchten en ongezouten noten. Maar als je veel aan duursport doet en je uithoudingsvermogen wilt verbeteren, dan kan je lichaam wel wat extra specifieke sportvoeding gebruiken. Een duursporter heeft vooral baat bij koolhydraten en een goede vochtvoorziening. Koolhydraten leveren energie die je nodig hebt om te kunnen bewegen. Het bestaat uit een of meerdere suikermoleculen en wordt opgeslagen in de spieren en lever. Dit wordt ook wel de glycogeenvoorraad genoemd. Om te goed te functioneren moet het iedere dag en na iedere inspanning aangevuld worden. Fruit, maar ook graanproducten zoals rijst en pasta zijn perfect voor de duursporter! Tijdens duursport verbrand je veel meer actieve calorieën, dus om op gewicht te blijven zou je evenveel calorieën moeten eten als je verbrand. Als je ver onder je caloriebehoefte eet heb je kans op spierafbraak. Drink enkele uren voor het sporten minimaal 5 tot 7 ml water of sportdrank per kilo lichaamsgewicht. Om maximaal te presteren is het ook belangrijk om tijdens de training iets kleins te eten wat rijk is aan koolhydraten denk aan een banaan of speciale sportrepen. Als je klaar bent met de training heb je proteïne nodig om te herstellen. Bestel onze eiwitrijke sportmaaltijden voor duursport zodat je na de training direct reserves aanvult!

Tips tijdens het trainen voor conditieopbouw

Uithoudingsvermogen/ conditie verbeteren heeft eenmaal tijd nodig. Begin niet te snel, maar bouw je trainingen langzaam op om je lichaam niet over te belasten. Verder vraagt het opbouwen van conditie om consequentie, discipline en natuurlijk de juiste voeding. Bestel deze bij ons! Zo hoef je niet meer te bedenken wat je gaat eten, maar blijft er alle tijd over om te focussen op trainingen. Wat wij het allerliefste zien, is dat jij je sportdoelstellingen ook daadwerkelijk bereikt. Daarom hebben we nog een aantal tips voor je op een rij gezet.

  • De ultieme maaltijd voor het trainen van je uithoudingsvermogen is dus koolhydraatrijk. Verder is de timing van sportmaaltijd essentieel voor je prestaties. Eet een koolhydraatrijke maaltijd zoals Beef Pasta Bolognese of de Beef Pasta Bolognese en rijst ongeveer 1,5 uur tot 3 uur van te voren, zodat je alvast een goede voorraad hebt.
  • Maar met alleen een koolhydraatrijk maaltijd vlak voor je inspanning ga je de wedstrijd niet winnen. Eet door de week heen koolhydraatarme om je lichaam in topconditie te houden.
  • Eiwitten mogen ook niet uit het dieet van een duursporter ontbreken. Nu is spieropbouw niet het uitgangspunt, maar wel spierherstel. Om maximaal te kunnen herstellen en zoveel mogelijk uit je training te halen zou je tussen de 1,2 en 1,6 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht moeten aanhouden.

Waarom kiezen voor Muscle Meals?

Goede voeding om uithoudingsvermogen te verbeteren vraagt om tijd en kennis. Met onze sportmaaltijden verzeker jij je lichaam van genoeg energie om maximaal te presteren. We houden rekening met de juiste verhoudingen tussen de macronutriënten en zorgen ervoor dat je genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt. Zo kun jij er flink tegenaan tijdens een sessie wielrennen, hardlopen, schaatsen of zwemmen. Bovendien zijn onze maaltijden voor conditieopbouwen verrijkt met duurzame producten, altijd afkomstig uit Europa. Bij ons kun je rekenen op een snelle levering. Heb jij de sportmaaltijden in huis? Bewaar het in de diepvries. Als je klaar bent na een lange training hoef je het alleen nog maar even op te warmen in de pan, magnetron of oven. Makkelijker kan het bijna niet!

Maaltijden voor endurance training bestellen

Kortom, goede sportmaaltijden voor conditiesport bestel je ook gewoon makkelijk en snel bij Muscle Meals. Voor 17:00 uur besteld op werkdagen, is de volgende dag in huis. Kies voor een sportmaaltijd pakket en verzeker jezelf van genoeg energie gedurende de week. Heb jij een ander sportdoel? Muscle Meals is er echt voor iedere sporter. Kijk eens bij: Bulk maaltijden, maaltijden voor afvallen of een maaltijd voor droogtrainen.